20 Temmuz 2013 Cumartesi

Suriye'de Ayrıldığı Ailesine Türkiye'de Kavuştu

Eşi ve çocuklarını bırakarak çalışmak için gittiği yerden muhaliflere destek verdiği iddiasıyla dönemeyen Suriyeli Karav, aylarca görmediği eşi ve çocuklarına Türkiye'de kavuştu.

ERDAL Türkoğlu - Eşi ve çocuklarını Lazkiye'de bırakarak para kazanmak için gittiği Deyri Zor kentinden muhaliflere destek verdiği iddiasıyla bir daha dönemeyen Suriyeli Mail Karav, aylarca görmediği eşi ve çocuklarına Türkiye'de kavuştu.

Suriye'de iç savaş devam ederken, ülkelerindeki olaylardan kaçarak Türkiye'ye sığınan ve Hatay'daki çadır kentlerde kalan her ailede ayrı bir dram ayrı bir gözyaşı var. Kimi geride bıraktığı yakınları kimi kaybettiği eşi ya da çocuğu için gözyaşı dökerken şanslı olan bazıları da aylar sonra ailesiyle kucaklaşabilmenin mutluluğunu yaşayabiliyor. 

İnşaat işiyle uğraşan ve ailesinin geçimini sağlamak için 18 ay önce Lazkiye'den Deyri Zor kentine giden Mail Karav, AA muhabirine yaptığı açıklamada, muhaliflere destek verdiği gerekçesiyle Esed güçleri tarafından arandığını, bu nedenle evine geri dönemediğini anlattı.

Esed güçlerinin kendisini muhaliflere destek verdiği gerekçesiyle aradığını öğrenmesinin ardından 1,5 yıl eşi ve üç çocuğunu göremediğini ifade eden Karav, şöyle konuştu: 

"Her günüm ailemi düşünmekle geçti. Elektrik ve telefon olmadığı için onlara ulaşamadım. Eşim ve üç çocuğumun hayatta olup olmadığını bile öğrenemedim. Her günüm adeta kabus gibi geçti. Onlardan haber alamamak ölümden beterdi. Çünkü her gün Lazkiye kentinde çatışmaların olduğunu ve birçok kişinin hayatını kaybettiğini duyuyordum ancak oraya gidebilmem için bütün yollar kapalıydı. Esed güçleri beni aradığı için oraya dönemezdim. Ben de Lazkiye'ye giden herkesle eşim ve çocuklarıma mesaj gönderdim. Onlara Türkiye'ye kaçmalarını söyledim. Bu mesajın ulaşıp ulaşmadığını bile bilmeden oraya giden herkese umut bağladım."

Yaşadığı kente geri dönemediği için muhaliflerin yardımıyla Şanlıurfa'danTürkiye'ye geldiğini belirten Karav, çadır kentlerdeki kayıt listelerinden eşi ve çocuklarının isimlerini aradığını kaydetti.

Umutsuzluğa kapıldığı anda eşi ve üç çocuğunun Hatay'ın Yayladağı ilçesindekiYibo çadır kentinde olduğunu öğrendiğini aktaran Karav, "O an kendimi yeniden doğmuş gibi hissettim. Çünkü onların hayatta olduğunu öğrenmek beni mutlu etti. Aylarca yüzlerini görmediğim, kokularını duymadığım eşim ve çocuklarımın bulunduğu Yayladağı ilçesine geldim. 18 aydır ayrı kaldığım eşim ve çocuklarımı görür görmez kucakladım." diye konuştu.

Kocasından ayrı kaldıkları dönemde hayatta olduğuna dair bir haber dahi alamadıklarını ifade eden Meryem Karav da de her gün çatışmaların yaşandığı ülkesinde tek başına büyük zorluklara yaşadığını söyledi.

Eşinden haber alamayınca üç çocuğuyla binbir güçlükle Türkiye'ye kaçtıklarını dile getiren Karav, "Eşimin yaşadığıyla ilgili umudum bitmişti. Çocuklarım için hayatta kalmak ve onların canlarını kurtarmak için Türkiye'ye kaçtık. Ama her anımda acaba Mail yaşıyor mudur diye düşünmeden de edemedim. Çok şükür Alllahıma eşimi 18 aylık ayrılığın ardından sağ salim kucaklayabildim. Allah herkese ailesine kavuşmayı nasip etsin. Allah Türkiye'yi başımızdan eksik etmesin" dedi.

Aile hasreti çeken Karav, çocuklarına bol bol sarılıp ayrı kaldığı günlerin acısını çıkarırken, çocuklar da yanından ayrılmadıkları babalarıyla hasret giderdi. - Hatay
www.yayladagliyiz.blogspot.com

Hiç yorum yok: