11 Aralık 2015 Cuma

Esed güçlerinin Rusya'nın desteğiyle sürdürdüğü saldırılardan kaçan Bayırbucak Türkmenlerine yardımlar sürüyor


 Esed güçlerinin Rusya'nın desteğiyle sürdürdüğü saldırılardan kaçan Bayırbucak Türkmenlerine yardımlar sürüyor.
Yaşadıkları yerleri terk ederek Türkiye sınırına yakın noktalarda çadırlarda hayata tutunmaya çalışan Türkmenlere, Türkiye'nin birçok ilinden yardım yapılıyor.
Deniz Feneri Derneğince, Esed güçlerinin Rusya'nın desteğiyle Bayırbucak Türkmen bölgesinde sürdürdüğü saldırılardan aileleriyle kaçan çocuklar için Yamadi kampında 18 derslikli okul açıldı.
Dernekten yapılan yazılı açıklamada, savaştan kaçan, çoğunluğunu kadın ve çocukların oluşturduğu Yamadi mülteci kampında gıda ve barınma ihtiyacının yanı sıra en önemli ihtiyaçlardan birisinin de eğitim olduğu belirtildi.
Okulları Rus bombardımanında yerle bir olan çocukların eğitimlerine devam edebilmeleri için derneğin, Yamadi kampında konteyner afet evlerinden oluşan 18 derslikli bir okul kurduğu kaydedildi.
Sıra, masa, yazı tahtası ve kırtasiye ihtiyaçları da dernek tarafından temin edilen okulda bin çocuğun eğitimine devam edebileceği belirtildi.
Öte yandan, Deniz Feneri Derneği tarafından 1 tır soba ve borusu, 82 ton un, bin 500 koli gıda malzemesi, 17 bin parça kışlık kıyafet, bin 200 battaniye, bin 500 çift bot, 5 bin 130 parça ev eşyası, 750 çuval kuru gıda malzemesi de Bayırbucak bölgesinde bulunan ailelere teslim edilmek üzere Hatay'ın Yayladağı ilçesine getirildi.
Cansuyu Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği de Bayırbucak Türkmenlerine un ve konserve yardımında bulundu.
Derneğin genel başkan yardımcısı Cemalettin Lafçı, yardımları Yayladağı ilçesine getirdiklerini kaydetti.
Yaklaşık 11 yıldan bu yana yardıma muhtaç insanlara destek olmaya çalıştıklarını ifade eden Lafçı, Bayırbucak Türkmenleri için de her türlü yardıma hazır olduklarını belirtti.
Suriye Türkleri Derneği Yardım Dağıtım Sorumlusu Muhammed Kömürcü de 5 yıldan bu yana Bayırbucak Türklerinin yanında olan herkese teşekkür ettiğini söyledi.
- Diğer yardım çalışmaları da sürüyor 
Hayrat İnsani Yardım Derneği tarafından "Sana İhtiyacım Var" kampanyası çercevesinde Suriye'nin Halep, İdlib kent ve çevresinde yaşayan ihtiyaç sahibi ailelere içerisinde soba, gıda ve yatak bulunan 9 yardım tırı Suriye'ye gönderildi.
Derneğin temsilcisi Muhammed Ubeyd Köşker, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Suriye'ye yaptıkları yardımları aralıksız sürdürdüklerini belirtti.
Bursa ve Kütahya temsilciliklerinin hazırladığı yardım malzemelerinin Reyhanlı'dan Suriye'ye uğurladıklarını ifade eden Köşker, "Yardım tırlarımızın içerisinde ısınma ihtiyacını giderecek soba, battaniye ve yatak bulunuyor. Ayrıca gıda ve un ihtiyaçlarının da karşılanması için paketlerimizi hazırlayarak gönderdik'' dedi.
Yardımlar, Cilvegözü Sınır Kapısı'ndan Suriye'ye gönderildi.

Hiç yorum yok: