24 Kasım 2011 Perşembe

Görme Engelli Öğretmen Öğrencilere Işık Oluyor

Erdal Türkoğlu - Yayladağı ilçesinde, engelli öğretmen doğuştan iki gözü görmemesine rağmen öğrencilerine ışık oluyor. Erdal Türkoğlu - Yayladağı ilçesinde, engelli öğretmen doğuştan iki gözü görmemesine rağmen öğrencilerine ışık oluyor.
Yayladağı ilçesine bağlı Karaköse beldesi İlköğretim Okulunda yedi yıldan bu yana Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği yapan Artvinli Murat Temel, Aa muhabirine yaptığı açıklamada, doğuştan iki gözünün de yüzde 100 görmemesine karşın, hayat mücadelesinden hiç vazgeçmediğini ve hayalini kurduğu mesleği yapabilmek için büyük uğraş verdiğini söyledi.
Büyük çaba göstererek Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesini kazanarak ailesi başta olmak üzere herkesi şaşkına çevirdiğini anlatan Temel, okulda derslerine günü gününe çalışarak 2004 yılında mezun olduğunu kaydetti.
İlk görev yerinin Hatay'ın Yayladağı ilçesi Karaköse beldesi olduğunu belirten Temel, "Artık hayalimdeki mesleği yapabilmek, öğrencilerime karanlık dünyamın aksine ışık olabilmek için Artvin'den Yayladağı'na taşındım. İlk okula geldiğim gün öğrenciler ve veliler başta olmak üzere herkesin 'bu nasıl öğretmenlik' yapacak tepkisiyle karşılaştım. Ancak gün geçtikçe öğrencilere verdiğim eğitim ve sorumluluk bilinci beni yadırgayanların düşüncelerini tersine çevirdi" diye konuştu.
Okula eşinin yardımıyla geldiğini ve burada da öğrencilerin kendisine yardımcı olduğunu belirten Temel, şöyle devam etti:
"Başkalarının yardımıyla okula geliyorum. Ancak bu durum nedeniyle asla kendimi kötü hissetmiyorum. Evde boş oturup halime üzülmek yerine geleceğin teminatı olan gençleri yetiştirmeyi seçtim. Ders sırasında öğrencilerimden yardım alıyorum. Her gün bir öğrencimi tahtaya yazı yazmada bana yardımcı olması için görevlendirerek onlara sorumluluk bilincini aşılıyorum. Sınav sırasında da öğrencilerime verdiğim eğitim ve öğretimle onların benim durumumdan faydalanmalarının önüne geçiyorum. Hiçbir öğrencim gözlerim görmemesine rağmen sınavlarda kopya çekmiyor. Bunu zorbalıkla değil, sevgiyle, saygıyla aşıladım. Bu duygu çok hoşuma gidiyor. En çok sevindiğim olay çocuklara oto kontrolü kazandırabildim. Ben onlar için en iyi örneğim. Öğrencilerime sürekli 'ben görmeden bir şeyler başarabildiysem, siz daha çok şey başarabilirsiniz' diyorum. Bu sayede hayattaki olumsuzluklara başa çıkmalarını öğretmiş oluyorum."
Teknolojik imkanlar sayesinde öğrencilerin sınav kağıtlarını titizlikle okuyabildiğini vurgulayan Temel, okuldaki 300 öğrencinin isimlerini ezbere bildiğini, artık onları ses tonlarından bile tanıyabildiğini kaydetti.

Hiç yorum yok: