15 Ocak 2008 Salı

YAYLADAGININ TÜRKÜLERİ


Arkadaşlar nette bulabildiğim ilçemiz türkülerini yayınladım bunu çoğaltmak mümkün biliyorsunuz gönderilerinizi bekliyorum.





Gökte Yıldız Yüz Altmış

Gökte yıldız yüz altmış
Mevlam neler yaratmış
Anasını güzel soydan
Kızını huri melek yaratmış

Gökte yıldız ellidir
Ellisi de bellidir
Küçükten yar sevenin
Gözlerinden bellidir

Gökte yıldız sayılmaz
Çiğ yumurta soyulmaz
Yari güzel olanın
Yüreğinde yağ olmaz

Ahmet Tekelioğlu
Yayladağı


---------------------------------------------------------------------------

Dahneği Alır Davarları Güderim

Daha senden gayrı aşık mı yoktur
Nedir bu telaşın hay deli gönül
Hele bir düşünsen fani dünyayı
Neler geldi geçti say deli gönül

Baktım iki kişi mezar eşiyor
Gam kasavet dalgalanıp aşıyor
Çok yaşayan yüze kadar yaşıyor
Topraklar başına vay deli gönül

Mevlam kanat vermiş uçamıyorsun
Bu nefsin elinden kaçamıyorsun
Neden bu dünyadan geçemiyorsun
Di gönül rüyaya doy deli gönül

Günde bin kez duman çöker serime
Elim yetmez gidem kısb-i karıma
Kendi bildiğine doğrudur deme
Var iki kamile uy deli gönül

Birgün bindirirler ölüm atına
Yarın iletirler hakkın katına
Topraklar susamış adam etine
Hep ağzını açmış hey deli gönül

Bu fani dünyadan umudunu üz
İnanmazsan var kitaba yüz be yüz
Hanm kabristandır malım bir top bez
Daha duymadıysan duy deli gönül

Bu nefsin elinden kaçamıyorsun
Mevlam kanat vermiş uçamıyorsun
Ruhsati dünyadan geçemiyorsun
Topraklar başına vay deli gönül

Ahmet Öztürk
-----------------------------------------------------

Üğü Kuşu

Sarp derede senin yuvan
Dere deppe olmuş ovan
Ben de getsem beni govan
Yalınızlığa alışıksın

Senin kimi olsa sesim
Bayaz olmaz gara fesim
Okunmaz senin dersin
Gel benimkini okuyalım

Senin de benim kimi yoktur eşin
Bırakılmaz benim peşim
Gözlerimden akar yaşım
Gel barabar ağlayalım

Hakkı Keleş
------------------------------------------------------



Aman Ana Canım Ana

Aman ana canım ana
Süt verdin kana kana
Sen de çok yakındın bana
Ana hakkın halal eyle

Dokuz ay kında daşıdın
Ağlayınca ulaşırdın
Ah deyince şaşırırdın
Ana hakkın halal eyle

Kucağından indirmezdin
Kimseye şikat etmezdin
Ben yatmadan sen yatmazdın
Ana hakkın halal eyle

Gece uykudan kalkardın
Hasta mı diye bakardın
Altımı temiz yapardın
Ana hakkın halal eyle

Sıkı beşiğe bağlardın
Neni söyleyip ağlardın
Her zorluğa katlanırdın
Ana hakkın halal eyle

Taha Sönmez

----------------------------------------------------------------------

Birinci Destanım Dehşetli Yazar

Birinci destanım dehşetli yazar
Okuyan efendinin bağrını ezer
Dilerim askerler almasın nazar
Bir parça da gönül ister sılayı

Gurbetin bir yılı iki senedir
Yollara bakan da nazlı anadır
Ezelden yazılmış kader böyledir
Merhaba diyerek isterim sılayı

Bir dahı kavuşmak acep ne zaman
Çıkıyo ağzımdan aşk ile duman
Kavuştur sılaya hıdır eleman
Yarabbi tezce gönder göster sılayı

Ey mektup sen sılaya varınca
Sevgili anamı vusul bulunca
Heni ye de benim oğlum deyince
Benden selam söyle anama mektup

Ahmet Öztürk

--------------------------------------------------------------

Hastahananın Yuka Döşşeği

Hastahananın yuka döşşeği
Koklamadık gülü çiçeği
Dohtur olmuş Nahat Çömleği
O da geydirdi bize gannı gömleği

Dövlet guşu gonsa başıma
Padışah olsam getmez hoşuma
Zehir gattılar aşıma
Neler geldi garip başıma

Yanı başımda aldın canını
İstemez oldum dünya malını
Gelin gomşular görün halımı
Gara günüm bura ulaştı

Yanı başımdan aldın eşimi
Hiç de bırakmadın peşimi
Gözlerimden gurutmadın yaşımı
Var mıydı bana düşmancılığın

Hakkı Keleş
----------------------------------------------------------

Hoca Olur Elim Kolum Bağlarım

Hoca olur elim kolum bağlarım
Çok gün olur bu halime ağlarım
Bazı bazı coşar taşar çağlarım
Bilmem ilk baharın seli miyim ben

Gah derim yeter ey belalı başım
Hemen gördüğüme çatarım kaşım
Gah inlerim akıdırım göz yaşım
Abdalın sazını teli miyim ben

Gah bana kör ol dese az olur
Hoşa gider bu bir cilve naz olur
Gah sivrisinek davulbaz olur
Derim yoksa acep veli miyim ben

Kamil Sarıateş
----------------------------------------------------------------

Meyus Olma Kel Deyenin Sözüne

Meyus olma kel deyenin sözüne
Boz duman çökmüştür onun gözüne
Tanımamış yokuşuna düzüne
İnciyi, mercanı bir taş sanmıştır

Diline geleni sallayıp atmış
Cebelakra diye bir hüner satmış
Bilmemiş kadrini ne tadın tatmış
Aç gibi gördüğün bir aş sanmıştır

Meşhur misal mızrak sığmaz çuvala
Ne denir mi dilli düdük kavala
İsmini kel diye koyan budala
Vurduğu darbeyi yavaş sanmıştır

Kamil Sarıateş


------------------------------------------------------------

Sözlerin Andırır Oğul Balını

Sözlerin andırır oğul balını
Gel karşıma sen salını salını
Islak gözlerimin bil ahvalını
Bildim anı iki gözlü çay dedi

Dedim sen oldukça karşımda yırak
Artıyor bendeki derd-i iftirak
Kulağını ver döşüme dinle bak
Yar dinledi çalınıyor nay dedi

Birgün gördüm o gözleri karayı
Aman dedim bul derdime çarayı
Dedim kaçtır say sinemde yarayı
Acısını sen çekersin say dedi

Mağrurlanır baş kaldırır yörürsün
Beni aşkın ateşiyle sürürsün
Birgün zulmün cezasını görürsün
Eyvah bunu bilmiyordum vay dedi

Kamil Sarıateş
--------------------------------------------------------

Tiryaki Destanı

Bir söz geldi şimdi benim dilime
Bak şu tiryakinin haline
Sigarayı yakmış almış eline
Ekmek bile yemez buna şaşarım

Türkiye`de büyük ikram sigara
Tütünü bitince kalır avara
Ceketi pantolonu asar duvara
Öksürür sabaha kadar buna şaşarım

Tütünü bitti diye ediyor merak
Tabaka kağıdı varsa sigara sarak
Çocuklar geziyor ayaklar çırılçıplak
Ayakkabı almaz buna şaşarım

Tütünü bitti diye dışarı çıkar
Çokluğu küs de bundan çıkar
Tütün içenin hem ağzı kokar
Ağzı da kokulu buna şaşarım

Taha Sönmez

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my site, it is about the CresceNet, I hope you enjoy. The address is http://www.provedorcrescenet.com . A hug.